|
|
|
|
|
Efter en længe venten fik vi endelig lov at se det nye IC 4 tog, så jeg tog til Vojens den 21. Maj. Selvom toget stadig er godt pakket ind, så er det et virkeligt smukt design, og et kig ind igennem vinduerne så er designet indvendigt flot. Kigger man lidt nærmere kan man tydeligt se at det er et italiensk tog. Bogierne er som på italienske tog, udvendig fyldt med slanger og haner, kan de og koblingerne klare en dansk vinter? Det bliver toget der skal stiges ned i, man fornemmer ganske tydeligt perronproblemerne, Udover at IC 4 toget er ca. 27 m. længere end IC 3 toget. så er der også 8 snuder i et tog med fem togsæt.
Til trods for indpakningen så et det et flot tog at se på, og jeg håber på en stor succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leverandør: Levering: Drivkraft: Transmission :
Maksimal hastighed : Maksimal acceleration : Længde over koblinger : Bredde: Højde: Akselafstand : Gulvhøjde: Vognkassemateriale Tjenestevægt : Varmesystem : Antal siddepladser 1.+2. kl: Maksimal togstørrelse : Sikkerhedssystem :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ansaldobreda 2004-2006 4 dieselmotorer á 560 KW Mekanisk bremsesystem trykluftbremse, dynamisk- og magnetskinnebremse 180 (200) km/h 1,2 m/s2 86,53 m 3,15 m 4,20 m 19,10+2,80 m 1,29/0,60 m Aluminium 147 t Klimaanlæg 187+21 klapsæder 5 togsæt ATC
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ABB Scandia 1989 -1998 4 dieselmotorer à 294 kW Mekanisk Bremsesystem Trykluftbremse og magnetskinnebremse 180 km/h 1,0 m/s2 58,80 m 3,10m 3,85 m 17,73 + 2,50/2,70 m 1,30 m Aluminium 97,0 t Klimaanlæg 138 + 6 klapsæder 5 togsæt ATC
|
|
|
|
|